|

Benefits of Nuts
Benefits of Nuts

Fındığın faydaları...

FINDIK

  • Yeterli ve dengeli beslenme programı içinde yüksek tekli doymamış yağ asidi içerikli fındık kan kolesterolünü, kötü kolesterol olarak bildiğimiz LDL düzeyini, trigliserit düzeylerini düşürmekte, iyi kolesterol HDL düzeyini ise yükseltmektedir. Bu da kalp damar hastalıklarından korunmada yeterli ve dengeli bir beslenme programı içinde yer alabileceğini göstermektedir.
  • Kalsiyum, magnezyum, fosfor ve potasyum minerallerinden zengin oluşu ve sodyum içeriğinin düşük olması tansiyonun dengelenmesinde, kemik gelişimi ve sağlığı açısından da önemlidir.
  • Enerji gereksinimi fazla olan özellikle çocuklar, gençler, sporcular, askerler ve işçilerin beslenmesinde sağlıklı seçenekler oluşturulabilir.
  • Yemek, tatlı ve pastacılık sektöründe kullanım çeşitliliği yaratılarak yeni tatlarla buluşturularak Türk mutfağının zengin çeşitliliğine katkıda bulunacak alternatifler sunulabilir.
  • Fındık vitamin B1, B6 ve doğal antioksidan olan vitamin E içeriği açısından, diğer bitkisel yağlardan sonra en iyi ikinci kaynaktır. 100 g fındık tüketimi ile günlük vitamin B1 ihtiyacının % 33’ ü, vitamin B6’ nın % 35’ i ve vitamin E’ nin %24’ ü karşılanabilir.
  • Ayrıca fındık amino asitlerce de zengin bir meyve türüdür. Vücutta üretilemeyen triptofan aminoasidinden zengindir, triptofan ruh sağlığının gelişimine yardımcı olur.
  • Esansiyel bir yağ asidi olan linoleik asit vücut tarafından yapılamamakta ve vücudumuz bu maddeyi dışarıdan yani gıdalarla almaktadır. Organizmanın büyümesi ve sağlıklı gelişmesi için son derece gerekli olan bu asit, fındık yağında bol miktarda bulunmaktadır.
  • Üreme sisteminin normal çalışması için gereklidir.

Views : 6167


Category : Faydalı Bilgiler


Added : 19/03/2013 13:22


Key Words

X


Copyright © 2020 - Bahtiyar Doğan